Parodontologie

Parodontologia este acea specializare din medicina dentară care se ocupă cu diagnosticarea și tratarea problemelor parodontale, adică sângerarea gingiilor, retracția acestora, modificarea poziției normale a dinților precum și mobilitatea acestora, toate acestea urmate de pierderi dentare.

Această ramură a stomatologiei studiază întregul sistem ce menține dinții in oasele maxilare, acesta fiind numit parodontiu sau spațiu periodontal, de aici si numele. Medicii studiază fizionomia și anatomia acestui spațiu exterior, precum și afectiunile care ii pot dăuna.

Ce este boala Parodontală:

Boala parodontală este o infecție la nivelul gingiilor care afectează și baza dintelui, datorată bacteriilor din cavitatea orală. Aceasta duce la afectarea structurilor de menținere a dintelui pe arcadă: gingia, ligamentul parodontal si osul alveolar.

În denumirea sa populară, parodontoza este una dintre cele mai periculoase afecțiuni la nivel dentar, deoarece netratată duce la pierderea ireversibilă a dinților. Pentru că afectează chiar și dinții fără alte probleme medicale, cum ar fii cariile și are o evoluție lenta, este depistată de cele mai multe ori când este prea târziu.

Cauzele bolii parodontale:

• Carii netratate
  • Placa Bacteriană
  • Lucrări dentare incorect realizate
  • Extracții dentare fără tratarea lipsei acestora
  • Diferite modificări hormonale
  • Afecțiuni generale
  • Fumatul
  • Igiena orală deficitară

Principala cauză a acestei afecțiuni este dezvolatarea plăcii bacteriene și este întreținută de factori precum: tartrul, cariile dentare, lucrări protetice incorect realizate, anumite stari fiziologice ( sarcina, menstruația, menopauza, pubertatea), afecțiuni generale ( diabet, anemii, deficențe imunitare) sau anumite medicamente.

Dezvoltarea plăcii bacteriene este cauzată cel mai frecvent de igiena orală necorespunzătoare, fie din cauză că dantura nu este periată regulat (dimineața și seara), fie că periajul nu este corect efectuat. Chiar dacă ne spălăm regulat pe dinți dar modul de realizare al acestei proceduri nu este corect, resturile alimentare rămân și crează un strat de bacterii care în timp pot macina sănătatea dinților.

Semnele parodontozei:

• Resorbția gingivală
  • Sângerări gingivale
  • Schimbarea poziției normale a dinților
  • Mișcarea dinților
  • Respirație urât mirositoare
  • Pierderi dentare
parodontologie miercurea-ciuc, clinica stomatologica timea orban

Fazele dezvoltării bolii parodontale:

Prima fază a parodontozei este gingivita, atunci când placa bacteriană irită gingiile dezvoltându-le o sensibilitate care duce la sângerarea acestora ( această fază incipientă este ireversibilă).

Parodontita, în termeni populari parodontoza, reprezinta faza numarul 2 atunci când placa bacteriană se transformă în tartru. Continuând să crească, această afecțiune împinge infecția spre radacina dintelui îndepărtând gingia de acesta, provocând sângerările gingivale.

Parodontoza avansată este faza finală în care boala continuă să avanseze, distrugând osul și ligamentul parodontal. Aici intervine pierderea dinților.

Trebuie să tinem cont de un lucru foarte important când vine vorba de boala parodontală și anume că mijloacele de prevenție funcționează doar în stadiul incipient (faza 1). Odată extinsă la nivel subgingival, blaca bacteriana și tartrul nu mai pot fi înlăturate doar prin simpla igienă orală ci doar prin tratament stomatologic.

Parodontoza se tratează?

Răspunsul este da, se tratează! Mulți pacienți merg pe premisa că sângerarile din timpul periajului sunt normale și le ignoră când de fapt acest lucru nu trebuie neglijat. Dacă primele semne sunt depistate la timp și anume gingivita, acestea se pot trata astfel încât boala să dispară.

Dacă deja vorbim de parodontoză și de avansarea ei in grad, este nevoie să apelăm la tratamentul cu laser pentru stoparea bolii si menținerea ei sub control. Majoritatea pacienților ignoră această latură a stomatologiei, din această cauză avem tot mai multe cazuri de boală parodontală.

Clinica noastră realizează tratamente cu eficiență ridicată în tratarea bolilor parodontale cu ajutorul laserului, dar și prin metode clasice pentru stările incipiente, cum ar fi detartrajul supra și subgingival și chiuretajul în câmp deschis/închis.

Etapele tratamentului parodontal:

• Eliminarea plăcii bacteriene și a tartrului

• Decontaminare

• Chiuretaj

• Biostimulare laser

PROGRAMEAZĂ-TE PENTRU O CONSULTAȚIE!