Profilaxie

Profilaxia dentară este cea mai simplă și mai accesibilă metodă de tratament. Aceasta constă într-un set de proceduri menite să prevină apariția cariilor dentare și a bolii parodontale. Mai mult, profilaxia previne, de asemenea, progresia acestor afecțiuni odată ce acestea au apărut.

Îngrijirea profilactică poate fi realizată în cabinetul medicului stomatolog, dar poate fi susținută și de igiena orală respectată acasă. Cu toate acestea, este important de reținut că nu toate tratamentele profilactice sunt eficiente pentru situația de sănătate orală a fiecărei persoane; prin urmare, ar trebui să vă consultați întotdeauna cu medicul dentist înainte de a începe îngrijirea profilactică, astfel încât să poată fi creat un plan individualizat care să răspundă nevoilor dumneavoastră.

Profilaxia dentară are două roluri: prevenirea apariției cariei dentare și a bolii parodontale și prevenirea evoluției acestora.

Factori care influențează apariția cariei dentare și a bolii parodontale:

• Microbii și bacteriile
  • Alimentele bogate în zaharuri sau carbohidrați
  • Calitatea țesuturilor

Metode de profilaxie

Spălatul pe dinți în mod regulat este cea mai importantă metodă de profilaxie. Placa bacteriană se acumulează pe dintele unei persoane după fiecare masă și fără o curățare regulată, aceasta se va calcifica, transformându-se în tartru dentar.

Este important să vă mențineți sănătatea orală, deoarece multe boli se dezvoltă fără durere. De fapt, acest lucru se poate întâmpla de timpuriu, iar pacientul poate să nu știe despre apariția lor decât mult mai târziu în progresie.

profilaxie miercurea-ciuc, clinica stomatologica miercurea-ciuc
  • Controalele regulate sunt o necesitate pentru monitorizarea stării de bine a sănătății dentare! De la depistarea semnelor de acumulare a plăcii bacteriene sau a cariilor dentare înainte ca acestea să avanseze suficient de mult încât să le observați efectele; efectuarea unui examen de către unul dintre medicii noștri dentiști calificați cel puțin o dată la șase luni va garanta rezultate optime pe tot parcursul vieții, cu măsuri preventive luate imediat împotriva problemelor potențiale.

• Detartrajul este procesul de îndepărtare a plăcii și a tartrului folosind instrumente manuale sau dispozitive de detartraj sonice sau ultrasonice specifice.

• Periajul profesional este o procedură dentară de rutină care curăță dinții și îndepărtează placa bacteriană. De asemenea, poate fi folosită pentru a îndepărta petele sau decolorările de pe zâmbetul dumneavoastră, așa că este important să faceți curățări regulate, cel puțin de două ori pe an. Periajul în mediul profesional poate folosi instrumente mecanice.

• O altă metodă importantă de profilaxie este sigilarea șanțurilor și fosetelor, care vă va ajuta să evitați stagnarea microbilor sau a plăcii bacteriene, care poate duce la probleme grave de sănătate orală mai târziu.

• Reducerea consumului de dulciuri și alimente bogate în carbohidrați va reduce numărul de bacterii din placa dentară.

Desfășurarea profilaxiei în cabinetul stomatologic

Pentru a începe acest timp de tratament în cabinetul stomatologic, se verifică gradul de depunere a plăcii bacteriene și a tartrului, cu ajutorul unor bureți speciali impregnați cu revelator. Această etapă este importantă, deoarece medicul stomatolog poate vedea cu exactitate care sunt zonele care au nevoie de o curățare amănunțită, riguroasă.

Un dispozitiv modern cu ultrasunete îndepărtează tartrul, având la bază o ansă metalică de diferite forme care are capacitatea de a disloca blocurile de tartru formate, atât cele supragingivale, cât și cele subgingivale.

Întreaga procedură se bazează pe mișcări de vibrație produse de ultrasunete, care intră în contact cu suprafața unui bloc de tartru. Aceste unde fac ca tartrul să se desprindă de pe suprafața dinților, fără a deteriora nici structurile dentare, nici pe cele gingivale.

Periajul profesional se face cu o perie circulară și o pastă abrazivă specială. Procedura poate fi asemănată cu modul în care funcționează o periuță de dinți electrică acasă, doar că o veți obține în cabinetul stomatologic și va fi, cu siguranță, mai eficientă.

Air-flow este un tratament profilactic, care ajută la realizarea unei igiene profesionale complete, după periaj și detartraj. Această procedură utilizează un jet de aer, apă și bicarbonat de sodiu proiectat pe suprafețele dentare, precum și în zonele interdentare, inaccesibile doar prin periajul manual.

La finalul unei ședințe de profilaxie în cabinet, se aplică geluri protectoare cu fluorură sau cu proteine din lapte pe dinți, în funcție de situația în care aveți nevoie de ajutor. Acestea trebuie lăsate intacte timp de cel puțin o jumătate de oră (fără a mânca sau bea).

profilaxie miercurea-ciuc, clinica stomatologica miercurea-ciuc

PROGRAMEAZĂ-TE PENTRU O CONSULTAȚIE!